marți, 18 septembrie 2007

Gloria, Octavia şi Cora

Mă urmăreşte o idee confirmată sâmbătă în Ambient. Dacă vrei să vinzi, produsul sau ansambul de produse trebuie să aibă nume feminin.

Mobilier de baie Gloria, Michela sau Alice! Vreau să văd mobilă de baie Tudose, Vasile sau Gheorghe. Şi ăsta e cel mai simplu exemplu. Nici nu vreau să vorbesc despre impactul de marketing la cel mai înalt nivel: Skoda Octavia sau Fabia, Hypermarket Cora sau complex Diana şi Minerva. Probabil că e o idee generală de atragere a consumatorilor. Femeilor le place ca maşina proprie să aibă nume feminin. Pe bărbaţi nu îi deranjează numele ci caii putere şi dotările. Orice vilă dintr-un complex turistic tră să fie Alexandra, Maria, Daniela sau Diana. Orice patron de supermarket îşi "botează" magazinul după numele ficei, soţiei sau mamei. Teo, Madalina, Adria sau Artima (ăsta cred că e vreo combinaţie). Toţi românii merg în concediu la Marghita, Mamaia, Mangalia, Sovata sau Sinaia.

Aşa că există două ipoteze. Ori e mai cald un nume feminin şi specialiştii au nişte studii în privinţa asta, ori un nume masculin imprimă mai degrabă o chestie de stabilitate decât una de atragere comercială. Spre exemplu un Lincoln sau un Chrysler - doar când auzi de gândeşti la o maşină mare şi sigură. Probabil depinde de produs şi de publicul ţintă. Orişicum, faceţi un exerciţiu şi alegeţi câteva branduri cu nume feminin şi masculin după care faceţi o comparaţie a impactului.

Aşa că, băi domnilor, cumpăraţi-vă un Rover, cu care să mergeţi la Bran, să vă faceţi cumparăturile din Metro şi pe masă să văd un Murfatlar, un Jidvei şi chiar un Remi Martin. Iar pentru dumneavoastră doamne şi scumpe domnişoare, am făcut rezervări la Jupiter, hotel Claudia, unde puteti veni cu un Suzuki Liana, la un pahar de Zaraza sau Mioriţa pe care le puteţi lua din Moni's Shopping Center. Grăbiţi-vă, e promoţie la ciocolata Laura.

Un comentariu:

vali.turean spunea...

Iee....ca Primoala parca nu te-ar duce cu gandul la o blonda cu ţâţe mari şi fund apetisant :D